angående mitt tjat om att flytta osv.

Jag älskar själva grejen att ha 10 minuter till att gå till tåget, att tågen går var 12:de minut. Att ha 10 minuter till närmsta shoppingcenter och 20 minuter in till stor stockholm. Det är underbart. Men jag älskar också själva grejen att kunna ta en skoter och åka ut närsomhelst på vintern & grilla, eller vadsomhelst eller att det är nära till stranden på sommaren. Att man har en stor skola mitt i allt och man är tajt med många istället för några få. Att komma till såkallade "stan" och kunna gå igenom den på 10 minuter. Jag kan inte gå i sollentuna på natten utan att vara orolig för dessa otroligt äckliga människor som finns - det tänker jag aldrig på i norrland.
Jag tycker om sollentuna, men älskar stor stockholm. Bor liksom fel. Jag älskar också Bollnäs, eller ja, kilafors. Folk frågar varför jag jämt tjatar om att komma här ifrån och det enda jag kan svara då är att jag är så fruktansvärt trött på sollentuna, skitsnack och samma gamla "sätt att leva". Vakna,skola,hem,sova,vakna,skola,hem,sova.
okej, jag gör saker efter skolan men oftast är det så dystert här. Det finns inget bättre än att ta bilen upp, det tar 2 timmar. Träffa mina fina vänner på kvällen, vara ute och ränna på "byn" halva natten och bara prata eller ta en tripp på skotern ut till sjön.
Så ja.. ni frågar om jag vill flytta och ja det vill jag. Men till Bollnäs isånnafall & ett tag iallafall.. men det lär jag få drömma om ett tag.
& när jag skrev det här känner jag mig lite som en norrlänning, men jag har väl lite sånt i blodet gissar jag ;)



Kommentarer
Postat av: ANNNNA

du e så söt min norrlänning!

men jag kan absolut hålla med även fast jag inte har några direkta bra kompisar i söderhamn så är de verkligen så underbart uppe i norr, man ba chillar runt utan besvär, haha sjukt men sant :P

<3

2012-03-01 @ 20:37:25
URL: http://hagberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0