det är såhär va..

att jag pratade med min mamma för 2 veckor sen ungefär om allt mellan himmel och jord och vi pratade såpass mycket så att jag faktsikt mår otroligt bra, hon vet exakt allt som jag har gått runt och tänkt på och allt som hänt och det känns helt sjukt skönt. Har även tid hos en psykolog, 2 gånger i veckan som vissa vet, vilket jag inte tycker behövs längre men det är skönt att ändå göra det. Så just nu är allt förjävla bra. 80 dagar kvar till sommarlov och sen börjar jag om efter sommaren, ny klass och allt sånt. det behövs men kommer vara otroligt svårt att slitas ifrån mina finaste.. Jag har kommit fram till en hel del faktsikt:

Du kommer aldrig vara älskad utav alla, det kommer alltid finnas någon som snackar skit eller som är fruktansvärt avundsjuk och vill förstöra. Det kommer alltid finnas någon du vill ha, men som du aldrig kommer få.
Du kommer alltid höra rykten om dig själv som är långt ifrån sant. Det kommer alltid finnas någon som gärna vill slänga en kommentar och vara lustig. De kommer alltid komma kvällar då du vill försvinna ett tag, sånt är livet.
Trots att det gör fruktansvärt ont och allt känns förjävligt så kommer de alltid bli bättre. För mår du så dåligt, kan det knappast bli värre. Jag har också märkt att kärleken kommer när man minst anar det, alltså oftast inte när man letar. Vissa kvällar kunde jag må så dåligt så jag tyckte hela grejen med att leva var meningslös. Men det bästa är då bara att prata med någon eller sova. det är ingen ide att ligga och tänka.. Jag har min kära mamma att tacka för att jag inte längre mår så dåligt, och sen måste jag säga att, hur konstigt de än låter så har musik och weheartit varit till hjälp också. glöm allt ett tag, lyssna på en bra låt - ingen depp alltså. Sen så, det löser sig.
Så dudär, som läser och känner igen dig i mitt lilla peppinlägg, skit i allt. ha förjävla kul istället för att sitta där och må skit.
nu kände jag att jag verkligen inte var mig själv när jag skrev det här, för sånt här brukar inte jag göra. men de är mina småtips iallafall. nu ska jag sova, så, sov så gott hörrni! godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0