Min kinaresa

Fick frågan för några veckor sen om jag kunde berätta lite om mina kinaresa och ja, det är väl klart att jag kan göra de. Varför ni vill veta de nu vet jag inte då de var 2011 jag åkte dit men det är klart!
 
Som dem flesta vet så gick jag på kinesiska från sexan till nian, i åttan åkte jag och åtta personer till kina i 12 dagar, på en utbytesresa. Den värsta resan någonsin typ, eller bra också men mest hemsk. Då jag skulle bo hos en familj där borta helt ensam. Den första dagen gick väl bra, enda tills jag insåg att det inte fanns en enda riktig toalett, det var hål i marken, inget lås på dörrarna eller någonting och såhär var de tillochmed på restaurangerna. I mitt hem fanns varken dusch eller en dörr till toaletten, vilket gjorde det hela väldigt jobbigt. Min familj var hur snälla som helst och försökte verkligen, men den dagen dem serverade lever insåg jag att jag bara ville hem, det hade gått 2 dagar och jag mådde redan skit. Vi svenskar gjorde allt för att spendera hela dagarna med varann, vi shoppade, körde karaoke, åt på donken och KFC. Och nu skämtar jag inte om vi käkade där 10 av 12 dagar, alla måltider. Ni förstår ju hur vi mådde tillslut.
Resan gav mig kanske inte så mycket som jag hade hoppats på, kostade en hel del pengar och lät roligare än vad den var. Dock kommer jag aldrig glömma vissa saker;
Hur skolan var, kinesiska muren, alla fakemarkets och alla olika parker vi besökte, riktigt häftigt faktiskt! Kan inte ens räkna på mina händer hur många gånger jag blev stoppad och folk ville ta kort med mig för att jag i deras ögon var "Lady gaga", kunde stå i kön på donken och folk ville knäppa kort, huh..
Tyvärr lyckades ju vi åka då de var riktigt kallt också, vilket gjorde det lite halvjobbigt. Men jag har nog aldrig varit så glad över att komma hem som jag var då, jag kom hem med en jäkla massa converse och en hel del andra fake saker. Halvt lyckad resa men ändå någonting jag aldrig kommer glömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0